Onze facturatiegegevens
Lokaal Bestuur Denderleeuw bestaat uit 2 entiteiten.
Gemeentebestuur Denderleeuw
Administratief Centrum, A. De Cockstraat 1, 9470 Denderleeuw
Ondernemingsnummer 0207439745
Btw-nummer: BE 0207.439.745
IBAN BE88 0910 0027 2841 – BIC GKCCBEBB
OCMW Denderleeuw
Sociaal Huis, Ten Kouter 20, 9470 Denderleeuw
Ondernemingsnummer 0212245797
IBAN BE05 0910 0093 5875 - BIC GKCCBEBB
- Telefoon: 053 640 610
- E-mail algemeen: financiën@denderleeuw.be
- E-mail debiteurenbeheer: debiteuren@denderleeuw.be
- E-mail verzekering: verzekeringen@denderleeuw.be
- E-mail facturatie: facturen@denderleeuw.be
Btw-plichtig
Het gemeentebestuur Denderleeuw is (gemengd) btw-plichtig.
Voor werken in onroerende staat dient gefactureerd te worden met verlegging van BTW (art. 20, § 1 KB nr. 1°). Leveranciers buiten België passen de btw-regeling inzake intracommunautaire leveringen toe.
Het OCMW Denderleeuw in niet btw-plichtig.
Hoe factureren aan Lokaal Bestuur Denderleeuw?
Voerde je een overheidsopdracht (werk, levering of dienst) uit voor Lokaal Bestuur Denderleeuw? Bezorg ons dan je facturen aan de gemeente of het OCMW via deze procedure.
- Vloeit je factuur voort uit een overheidsopdracht waarvan de geraamde waarde groter of gelijk is aan 3000 euro? Dan factureer je bij voorkeur via een e-factuur.
- Vloeit je factuur voort uit een andere opdracht? Bezorg ons dan een e-factuur of mail je factuur in pdf-formaat.
E-facturatie via Peppol
Inzetten op elektronische facturatie heeft veel voordelen. Het gaat sneller, je werkt gebruiksvriendelijk en efficiënt en je kan naar de overheid factureren.
Of je veel of weinig uitgaande facturen hebt, veel of weinig overheidsklanten, wel of geen geen ERP-systeem: ook voor jouw bedrijf is er een geschikte optie. Alle info over het Peppol-model en welke optie je best kiest, vind je op de website van de Vlaamse overheid.
Ben je een onderneming met een beperkt factuurvolume, check dan zeker ook deze nuttige info.
Hulp nodig? Belgische leveranciers, met slechts weinig facturen naar de overheid, kunnen een beroep doen op de Vlaamse helpdesk op het nummer 02 553 48 17 of via e-mail naar e.procurement@vlaanderen.be
Facturen in pdf
Lukt het niet via Peppol? Wij ontvangen facturen ook nog in pdf-vorm. Die stuur je naar facturen@denderleeuw.be. Toch vragen we om werk te maken van de overstap naar Peppol.
Facturen op papier
Vanaf 1 januari 2024 aanvaarden we geen papieren facturen meer.
Heb je nog zulke facturen? Neem dan contact op met onze dienst Financiën op financien@denderleeuw.be.
Vormvereisten factuur
Stuur per bestelbon een afzonderlijke factuur.
Vermeld op elke factuur steeds:
- een uniek factuurnummer en factuurdatum;
- naam en adres van de leverancier;
- de IBAN- en BIC-code van de leverancier;
- het ondernemingsnummer en btw-nummer van de leverancier;
- het juiste facturatieadres van de entiteit die de opdracht heeft gegeven (gemeentebestuur of OCMW);
- het ondernemingsnummer en btw-nummer van één van onze entiteiten;
- het juiste btw-percentage en uitsplitsing van de btw-tarieven (indien van toepassing);
- het bestelbonnummer (heb je geen bestelbonnummer, vraag deze op bij de betrokken dienst. Indien geen bestelbonnummer werd meegedeeld, kan een andere referentie worden opgegeven, zoals het EAN-nummer voor nutsvoorzieningen, accountnummer voor mobiele telefonie, polisnummer bij verzekeringen);
- een grondige omschrijving en datum van dienst/levering;
- factuurlijnen met netto-prijzen (excl. btw).
Wettelijke betaaltermijn
De standaard betaaltermijn voor bestellingen/overheidsopdrachten bedraagt 30 dagen volgens de wetgeving voor overheidsopdrachten, tenzij er in de procedure een verificatietermijn is voorzien. In het laatste geval wordt er betaald binnen de 30 dagen na het verstrijken van de verificatietermijn.
Andere betalingstermijnen die vermeld staan op facturen hebben met andere woorden geen juridische rechtsgrond.