Organiseer je regelmatig evenementen? Dan is een Eaglebe-account misschien wel iets voor jou!
Met een Eaglebe-account krijg je toegang tot een eigen Eaglebe-portaal. Via dit portaal kan je aanvragen indienen bij elke stad of gemeente in Vlaanderen die werkt met het Eaglebe Smart City Platform. Daarnaast krijg je een overzicht van alle ingediende aanvragen en kan je verschillende contactgegevens opslaan zodat deze bij toekomstige aanvragen automatisch worden ingevuld.
Er zijn heel wat voordelen aan Eaglebe. Zo kan je vanuit het Eaglebe-portaal o.a. evenementen kopiëren en de status van je aanvraag opvolgen. Het Eaglebe-portaal is de ideale tool voor zowel professioneel als particulier gebruik!
Hoe het evenementen loket gebruiken?
Volg het stappenplan in onze handleiding (pdf).
Wanneer je surft naar https://app.eaglebe.com kom je terecht op het Eaglebe inlogscherm.
Via dit inlogscherm kan jij of jouw vereniging je registreren als nieuwe gebruiker, aanmelden als bestaande gebruiker of jouw wachtwoord aanpassen indien al geregistreerd.
Opgelet: registreer verenigingen steeds met een algemeen e-mailaccount, zo blijft de opvolging gegarandeerd indien het bestuur zou wijzigen of wanneer je de vereniging verlaat.
Bij een eerste gebruik zal je je moeten registreren. Dit gaat als volgt:
- Bij de vraag ‘Nog geen account?’ klik je op de link 'Registreer hier'.
- Eens je de gegevens correct hebt ingevuld, klik je op 'Registreer'.
- Je ontvangt vervolgens een e-mail op het opgegeven e-mailadres om het aangemaakte account te bevestigen.
- Klik op 'Aanmelden' om naar het inlogscherm te gaan en je aan te melden als gebruiker.
Indien je reeds geregistreerd bent, kan je je aanmelden door het opgegeven e-mailadres en wachtwoord in te vullen en te klikken op 'Login'.
Klik dan op 'Wachtwoord vergeten?'. Vervolgens geef je het gebruikte e-mailadres in en klikt je op 'Reset'. Je ontvangt dan een e-mail om jouw wachtwoord te resetten. Via deze e-mail kan je het wachtwoord herstellen door het tweemaal in te vullen in dit scherm (zie boven). Na het klikken op 'Opslaan' is jouw account gewijzigd en kan je terug aanmelden met jouw nieuw wachtwoord.
In Eaglebe kan je op verschillende manieren je wachtwoord veranderen afhankelijk van de noden. Er zijn 2 verschillende gevallen:
- Bekend wachtwoord: Indien je je wachtwoord nog kent maar dit wil veranderen kan dit steeds via het Eaglebe-portaal onder 'Mijn Profiel'.
- Onbekend wachtwoord: Indien je je wachtwoord vergeten bent kan je dit steeds veranderen vanuit de Eaglebe inlogpagina.
Krijg je geen e-mail? Kijk dan zeker in je spamfolder! Komt de mail ook daar niet binnen, stuur dan een e-mail naar help@eaglebe.com.
Als je je aanvraag wilt annuleren, moet je hiervoor contact opnemen met de medewerkers van de gemeente of stad waar je de aanvraag hebt ingediend. Enkel zij beschikken over de nodige tools om de aanvraag te annuleren.
Bij lokaal bestuur Denderleeuw contacteer je hiervoor de dienst Evenementen via evenementen@denderleeuw.be of 053 645 400.
Het is belangrijk om steeds een algemeen e-mailadres te gebruiken om jouw account of dat van jouw vereniging te registreren. Alle aanvragen die je hebt ingediend zijn terug te vinden in jouw Eaglebe-portaal. Vind je jouw aanvraag niet terug, dan bestaat de kans dat dit met een ander mailadres werd ingediend.
Is je aanvraag niet zichtbaar in je portaal, desondanks dat je hetzelfde e-mailadres hebt gebruikt voor je aanvraag als datgene van je portaal, neem dan even contact op via help@eaglebe.com.
Wanneer je deze e-mail binnen krijgt, heeft het lokaal bestuur een vraag gesteld in verband met de aanvraag die je hebt ingediend. Wat moet jij nu doen? Wel, jij kan eenvoudig antwoorden op de vraag die gesteld werd.
In de e-mail zelf zal je een knop terugvinden, die je zal begeleiden naar het Eaglebe-portaal en waar je zal kunnen antwoorden op de vraag. Let wel op: hiervoor is er een account nodig (indien je dit nog niet zou hebben kan je jezelf registreren op de website app.Eaglebe.com met de optie ‘registreer hier’).
Wanneer jouw aanvraag werd vergund ontvang je de goedkeuring via mail. Je kan je vergunning op 2 manieren downloaden:
- via de link in je ontvangen mail
- via je portaal, bij 'Mijn aanvragen'. Per evenement kan je de vergunning raadplegen en/of downloaden.
Je bent als aanvrager zelf verantwoordelijk voor de gegevens die je indient.
Heb je hulp nodig bij het invullen van je aanvraag? Stuur een mail naar evenementen@denderleeuw.be.