Denderleeuw wordt door studenten van de opleidingen Eventmanagement en Media en Entertainment business van de VIVES-hogeschool in Kortrijk onder de loep genomen. Zij kregen de opdracht een evaluatierapport citymarketing te maken alsook een video te creëren die de troeven van Denderleeuw voor investeerders en bedrijven extra in de verf zet.
Van het vrijetijdshuis tot de herwaardering van de stationsbuurt en de heraanleg van de dorpskern, Denderleeuw zet in op vernieuwing en investeert in de openbare ruimte om een positief ondernemersklimaat te creëren. Deze inspanningen gaan hand in hand met talrijke infrastructuurprojecten onder de noemer 'Denderleeuw In Beweging'.
Met de VIVES-hogeschool kijkt het lokaal bestuur nu op een eerder theoretische manier naar Denderleeuw. De campagne Denderleeuw in beweging werd als voorbeeld gebruikt tijdens de lessen in de opleiding Media en Entertainment Business. Na contact met de VIVES-hogeschool besloot het lokaal bestuur de studenten uit te dagen en gaven hun de opdracht een evaluatie- en adviesrapport van Denderleeuw op te stellen en ook een filmpje te maken.
Het is mogelijk dat je de studenten de komende weken in de stationsomgeving tegenkomt, want één van hun taken bestaat eruit enquêtes af te nemen van pendelaars.