Vorige Volgende Afdrukken Link doorsturen

Vrijwilligers gezocht voor nieuw fietsproject voor jongeren

Vanaf september starten we met een nieuw project: ‘De fietsfabriek’. Via de Fietsfabriek bieden we jongeren zonder fiets een tweedehands fiets aan, die ze dan in onze kleine fietsherstelplaats zelf kunnen herstellen en rijvaardig maken. Om de jongeren te begeleiden bij de herstellingen, zoeken we enthousiaste vrijwilligers.

Fietsproject

De fiets is voor kinderen en jongeren en belangrijk vervoersmiddel in onze gemeente. Hun bereik en zelfstandigheid wordt vergroot door hun trouwe tweewieler. Toch zijn er veel kinderen en jongeren die nog steeds alles te voet moeten doen en hierdoor uit de boot vallen.

Jeugdopbouwwerk Uit de Marge start in september een project om deze jongeren te helpen. We bieden hen tweedehands fietsen aan, die we samen door kleine herstellingen opnieuw fiets-klaar maken. Ideaal voor heel wat jongeren en kinderen om zelf de baan op te kunnen.

Hiervoor openen we in september onze fietsherstelplaats ‘De fietsfabriek’. Om de jongeren te begeleiden bij de herstellingen, zoeken we enthousiaste vrijwilligers.

Je hoeft zeker geen volleerd fietsenmaker te zijn om hierbij te kunnen helpen! We zoeken mensen die hun basis technische kennis willen delen met jongeren en samen herstellingen willen uitvoeren.

De werking van ‘De fietsfabriek’ wordt samen met de betrokken vrijwilligers besproken en verder uitgewerkt: wanneer kan je er terecht voor begeleiding, welke diensten leveren we, …

Als vrijwilliger bepaal je zelf wanneer en hoe vaak je je engageert voor dit project.

Meer info

Dorien Schouppe, jeugdopbouwwerker Denderleeuw: dorien.schouppe@uitdemarge.be of 0472 85 12 77

Geplaatst op maandag 31 juli 2017